Nieuwe businessmodellen voor retail

In mijn boeken heb ik al beschreven dat het aloude transactiemodel niet toekosmtbestendig is. Nieuwe businessmodellen zorgen voor (oneerlijke?) concurrentie. Vooral in mijn laatste boek: De kracht van platformstrategie heb ik dit toegelicht aan de hand van het business canvas model. Nu komt ook accenture met eenzelfde conclusie. Zeer lezenswaardig Digital Future of Retail and […]

Lees verder

Boeken voor de vakantie (3)

Dit laatste deel zijn tips voor boeken die van belang zijn voor retail. De oude spirit van de gebroeders Blokker is broodnodig in deze tijd. Niet afwachten wat er gaat gebeuren, maar de strijd aangaan om klanten te trekken, beleving te bieden en faciliteren bij het winkelen. Het oude ondernemersklimaat en ondernemers-intuïtie zijn essentieel voor […]

Lees verder

Deel 2: welke boeken moet ik meenemen op vakantie

De boeken uit deel 1 beschreven vooral de ontwikkelingen van platformen, de boeken in deel 2 gaan meer over de veranderingen, visie en impact. Wat gebeurt er en wat gaat er gebeuren? Wat betekent dit voor concurrentieverhoudingen en de strijd om het klantenbudget. Deel 3 zal meer gaan over de retail. Iedere keer enkele boeken […]

Lees verder

Samenvatting: De kracht van platformstrategie.

Op 17 mei wordt het eerste exemplaar van het boek De kracht van platformstrategie: het is buigen of barsten uitgereikt aan Ronald van Zetten (Frendz) en Kenneth Fontijn Directeur Benelux van Zalando. Het boek is te koop via de normale online en fysieke boekhandelaren. Hierbij een korte samenvatting: samenvatting De kracht van Platformstrategie

Lees verder

Pagina 1 van 1712345...10...Minst recente »