Wekelijks mijn nieuwsbrief ontvangen?

Blogs

Dynamica in retail

Er gebeurt veel in de retail, maar nu de vastgoedsector ook de noodklok luidt is het tijd voor nog meer actie. Pappen en nathouden, gratis

Lees meer »

Geen valentijn in de retail

Lees de analyse over Valentijnsdag: Blokker in de problemen,Phonehouse failliet, Intertoys verliest van franchisenemers en Bruna ziet het einde naderen.  lees analyse

Lees meer »

2017 kan een mooi jaar worden

De lessen van 2016 zijn de basis voor 2017. Aangevuld met een toenemend consumentenvertrouwen, meer investeringen in winkelvastgoed en meer consumptieve uitgaven lijkt 2017 een

Lees meer »

Online clickgedrag

Op 25 september 2016 zond VPRO het programma “tegenlicht” uit. Een documentaire over het online clickgedrag en de mogelijkheden voor aanbieders. Deze uitzending laat duidelijk

Lees meer »

VanHaren groeit ook bij tegenwind

VanHaren heeft de webwinkelpublieksprijs gewonnen in de categorie schoenen, maar zou ook een goede kandidaat geweest zijn voor de multichannel award (gewonnen door debijenkorf.nl). Opmerkelijk

Lees meer »

Stimuleren is beter dan verbieden

Tijdens een veranderingsproces, zoals nu, is stimuleren beter dan verbieden. Stimuleren van gewenst koopgedrag en stimuleren van verandering door de retail is noodzakelijk. Stimuleren is

Lees meer »

Overleeft de supply chain?

Fabrikanten willen direct verkopen, via internet, een outlet centrum (FOC) of eigen winkels. Informatie van het koopgedrag is een belangrijke reden. Is er dan nog

Lees meer »