Are we ready for Alibaba
A Chinese tsunami might be coming our way, led by Alibaba with a war chest of 20 billion. Are we ready? alibaba opportunity
A Chinese tsunami might be coming our way, led by Alibaba with a war chest of 20 billion. Are we ready? alibaba opportunity
Alibaba haalt een oorlogskas van ruim $22 miljard op bij haar beursgang. Vele andere Chinese e-commerce bedrijven staan ook te popelen om naar het westen
De zomerperiode was toch nog spectaculair voor de retail! Tijdens de vakantieperiode is het komkommertijd voor de media, waardoor kleine ontwikkelingen groot worden uitgemeten. De
De afgelopen jaren was er een sterke groei van de internetverkopen ten koste van winkelverkopen. Eerst waren er de “pure players”, internet winkels, daarna
De problemen in de retail zijn niet alleen de problemen van winkels. Natuurlijk er is recessie, de sterk groeiende omzetten via internet en een verandering
De eerste twee maanden van 2014 zijn optimistisch begonnen. De economie trekt licht aan, het consumenten vertrouwen is gestegen als mede de inkoopindex. Ook het
Wat waren de ontwikkelingen in 2013 in de retail en is dit een indicatie voor wat ons te wachten staat in 2014? De analyse is
De evolutie bepaalt in sterke mate ons koopgedrag zowel online als offline volgens psychologie studenten: Basirah Ludin en Shireen Veira van RSM/Erasmusuniversiteit.. Mannen winkelen anders
Er gebeurt veel op het terein van online en offline verkopen. Enkele significante ontwikkelingen zijn een duidelijke indicatie van de toekomst. analyse retail october 2013
Amazon.com. Google en facebook vechten om de mobiele klant. Wat zijn de kansen en wat zullen de gevolgen zijn. Hierbij de laatste impressie van de
Google is de grootste disrupter, nieuwe toepassingen, nieuwe mogelijkheden en bovenal een zoektocht hoe onze wereld leuker gemaakt kan worden. Transparantie is hierbij een sleutel
Door grote inspanning van de ondernemers wordt de croinjestraat weer toegankelijk voor auto’s. De afsluiting zal alleen nog gelden voor het weekend maar daar kan
Op 6 juni 2013 was de klantenbijeenkomst van measuremail. Communicatie is de basis van het leven en zeker de basis voor loyaliteit. Wat betekent dan
Winkels moeten niet alleen aanpassen op basis van een bestaande structuur, dit leidt alleen tot optimalisatie. Er moeten wezenlijk andere keuzen gemaakt worden voor een
Amerikaanse retailers en shopping malls hebben dezelfde problemen als in Nederland en zoeken soortgelijke oplossingen als beschreven in “Red de winkel”. 15% van de Amerikaanse
Een middagje lopen door het centrum van Arnhem laat duidelijk zien dat de stad moet veranderen. Leegstand in aanloopstraten en een gebrek aan een looprondje
De week voor Sinterklaas leek een mooi verkoopweek, maar de resultaten in de winkelstraten vielen tegen. Internet scoorde weer boven verwachting met een plus van
Het is duidelijk dat de webshops een deel van de winkelomzet overneemt. Maar hoeveel, welke branches en wat is de consequentie voor supermarkten. Op basis
Als winkels verdwijnen wil dit nog niet zeggen dat de panden leeg komen te staan. Nagelstudio’s, administratiekantoren en soms een woonbestemming komen ervoor in de
De CBS cijfers over het tweede kwartaal 2012 spreken boekdelen. De detailhandel moet geholpen worden, er is behoefte aan een nieuwe detailhandels eco-structuur met internet.
Ze vechten in de rechtszaal om octrooien, ze vechten in de winkel om klanten en ze vechten om merkwaarde. Twee giganten in de mobiele wereld,
In vervolg op mijn blog van 15 juli j.l. verscheen op 24 juli een aanvullende blog van Kyle Spencer over de strategie van Amazon en
Wat zal de impact zijn van Amazon.com op de retail in Nederland? Lagere prijzen en meer leegstand in de winkelstraten of een gezonde mix van
Is social media hype of iets blijvends? Een artikel dat gepubliceerd is in het blad Informatie juni 2012. soc media artikel
De toekomst van retail, een analyse Even een update van de stand van zaken. Een slecht voorjaar voor bestaande retailers, maar een goed voorjaar voor
Ook Tesco past zijn strategie aan als antwoord op tegenvallende resultaten. geen nieuwe hypermarkten meer maar kleinere convenience winkels. Non food vooral via internet en
Belgen kopen anders en het aanbod aan winkels wijkt af van Nederland. Maar toch verandert dit ook, baanwinkels staan onder druk en winkelcentra rukken op.
Hema breidt uit in het Buitenland. Onlangs werd ook een winkel in Frankrijk geopend. Op verzoek van Nuzakelijk mijn visie op dit succes!lees bericht, 2.03.2012
Patricia Vorstenbos van X-Originals.nl heeft regelmatig een pop-up store. Deze blog schreef ze naar aanleiding van een pop-up ervaring in Hattem. click&collectnieuwestijl
De strijd in retail is pas begonnen. verschillende onderzoeken van CBS, Thuiswinkel.org ABN-AMRO en bijvoorbeeld PWC laten een duidelijke trend zien. internetverkopen zullen nog sterk
Op de luchthavens wordt veel gekocht. Kopers zijn relaxed, blij en hebben een heel specifiek koopgedrag. Is dit misschien ook wel een voorbeeld voor de
Van 1 juli tot publicatie Begin juli, tijdens mijn vakantie, kwamen de drukproeven. Gelukkig het viel mee. Een redactrice had de tekst doorgenomen en opmerkingen
De personal computer is aan het einde van zijn levenscyclus, maar automatisering (ICT) is belangrijker dan ooit. Micro processoren komen nu in vrijwel alle producten
Op 23 augustus publiceerde MOLBLOG een blog over het einde van winkels. De blog was gebaseerd op een interview dat ik had met de auteur