Wekelijks mijn nieuwsbrief ontvangen?

Nieuws:

Singles Day, verwen jezelf!

Zaterdag 11 november is Singles Day,een dag om jezelf te verwennen. Aparte “singles” feesten en spectaculaire aanbiedingen van (web)winkels. Maar meteen het begin van het

Lees meer »

H&M begint nieuw hybride winkelconcept

Met de nieuwe winkelformule Arket wordt een hybride winkelconcept gelanceerd voor de dertigers. Integrale toepassing van internetmogelijkheden door de mobiele telefoon, een gedeeld voorraadbeleid tussen

Lees meer »

Deeleconomie is ontwrichtend

Vooral sectoren als reizen, voeding, retail en media zullen ontwricht worden door de deeleconomie.Platformen leidend gaan worden. Deeleconomie ontwricht menige sector | Het Financieele Dagblad

Lees meer »

Geen valentijn in de retail

Lees de analyse over Valentijnsdag: Blokker in de problemen,Phonehouse failliet, Intertoys verliest van franchisenemers en Bruna ziet het einde naderen.  lees analyse

Lees meer »

Blokker vecht door

Het Blokker concern is nog steeds in zwaar weer. Tegenvallende resultaten, onenigheid over de strategie en morrende aandeelhouders. Het is zoeken naar de juiste strategie.

Lees meer »

Online clickgedrag

Op 25 september 2016 zond VPRO het programma “tegenlicht” uit. Een documentaire over het online clickgedrag en de mogelijkheden voor aanbieders. Deze uitzending laat duidelijk

Lees meer »

Modewinkels passen zich aan

Modewinkels veranderen hun “concept” om aantrekkelijk te blijven voor klanten. Buitenlandse aanbieders, integratie met technologie en ook het “one-brand store” principe zijn typerend voor de

Lees meer »

Zalando

Zalando laat mooie winstcijfers en groeicijfers zien. De onderliggende factoren zijn duidelijk. Zalando is steeds meer een bedreiging voor de mode retailers online en in

Lees meer »

VanHaren groeit ook bij tegenwind

VanHaren heeft de webwinkelpublieksprijs gewonnen in de categorie schoenen, maar zou ook een goede kandidaat geweest zijn voor de multichannel award (gewonnen door debijenkorf.nl). Opmerkelijk

Lees meer »

Stimuleren is beter dan verbieden

Tijdens een veranderingsproces, zoals nu, is stimuleren beter dan verbieden. Stimuleren van gewenst koopgedrag en stimuleren van verandering door de retail is noodzakelijk. Stimuleren is

Lees meer »