Wekelijks mijn nieuwsbrief ontvangen?

Nieuws:

Blokker vecht door

Het Blokker concern is nog steeds in zwaar weer. Tegenvallende resultaten, onenigheid over de strategie en morrende aandeelhouders. Het is zoeken naar de juiste strategie.

Lees meer »

Online clickgedrag

Op 25 september 2016 zond VPRO het programma “tegenlicht” uit. Een documentaire over het online clickgedrag en de mogelijkheden voor aanbieders. Deze uitzending laat duidelijk

Lees meer »

Modewinkels passen zich aan

Modewinkels veranderen hun “concept” om aantrekkelijk te blijven voor klanten. Buitenlandse aanbieders, integratie met technologie en ook het “one-brand store” principe zijn typerend voor de

Lees meer »

Zalando

Zalando laat mooie winstcijfers en groeicijfers zien. De onderliggende factoren zijn duidelijk. Zalando is steeds meer een bedreiging voor de mode retailers online en in

Lees meer »

VanHaren groeit ook bij tegenwind

VanHaren heeft de webwinkelpublieksprijs gewonnen in de categorie schoenen, maar zou ook een goede kandidaat geweest zijn voor de multichannel award (gewonnen door debijenkorf.nl). Opmerkelijk

Lees meer »

Stimuleren is beter dan verbieden

Tijdens een veranderingsproces, zoals nu, is stimuleren beter dan verbieden. Stimuleren van gewenst koopgedrag en stimuleren van verandering door de retail is noodzakelijk. Stimuleren is

Lees meer »

5 giganten domineren internet

5 giganten domineren internet, empoweren business, en hebben uitzonderlijke toegevoegde waarde dat reflecteert in ongekende winsstijgtingen. Mobiele toepassingen, platformen, cloudcomputing en reklames via Apps en

Lees meer »

Strijd om boodschappen bezorging

De strijd om boodschappen bezorging laait volop. Na de thuisbezorgingsdienst van Albert Heijn introduceerde recentelijk Picnic een soortgelijke dienst, Amersfoort was een succesvol testgebied. Voor

Lees meer »