Analoog praat niet met digitaal en graaft eigen graf
Een ingezonden bijdrage van Tim Gouw in het FD van 24 januari 2015 geeft duidelijk aan wat de oorsprong van de huidige problemen is. Bestaande
Een ingezonden bijdrage van Tim Gouw in het FD van 24 januari 2015 geeft duidelijk aan wat de oorsprong van de huidige problemen is. Bestaande
Het FD van 24 januari 2015 analyseert haarscherp de problemen van de grootwinkelbedrijven: Ondernemerschap loont! Het succes wordt niet bepaald door financiers die op rendement
De toekomst is in omnichannel. De ontwikkelingen in Engeland zijn heel duidelijk. Online bestellen en offline ophalen of kijken. Als winkels aanpassen is er wel
In het decembernummer van informatie is een artikel verschenen over nieuw leiderschap. 1412 Informatie-p22-23
Tijdens de colleges eMarketing bij de RSm worden onderzoeken gedaan naar de toekomstige veranderingen. Deze onderzoeken worden gepresenteerd in een paper. Dit onderzoek geeft een
In Engeland woedt een prijzenoorlog in supermarkten die over begint te waaien naar Nederland. Albert Hein moet vechten tegen Jumbo, Plus en Lidl. Is dit
Amazon.com de grootste online retailer ter wereld is ook in Nederland begonnen. Nu nog bescheiden met eBoeken, maar daar zal het natuurlijk niet bij blijven.
analyses of studytrip to Seattle and visit of shop.org summit Sleepless-in-Seattle_English
Een nieuwsbrief speciaal over de ervaringen in Seattle. Studiereis van Shopping 2020, 1e week october 2014. Sleepless in Seattle-2
Karstadt en Kaufhof zijn in de problemen, jongeren kopen er niet meer en ouderen steeds minder! FD-20140909-00012002
Te veel winkels, druk op huren, leegstand. Problemen te over. Artikel in Financieele Dagblad van 6 september. problemen winkelvastgoed
Een interessant artikel in de Daily Telegraph over de nieuwe ontwikkeling van internet, The Internet of Things. Zijn wij er klaar voor en spelen bedrijven
Le monde ontslaat editor omdat ze meer wil inzetten op de succesvolle online strategie. Journalisten houden “online” tegen omdat ze dit “te min” vinden. Conservatisme
Het interview op RTL7 op 23 februari is ook integraal te bekijken: bekijk interview
Nederland verwacht een laatste koopgolf in december. Volgens thuiswinkel.org zullen de online aankopen voor Sinterklaas en Kerst met 40% stijgen. Post.nl ziet een verdubbeling van
De evolutie bepaalt in sterke mate ons koopgedrag zowel online als offline volgens psychologie studenten: Basirah Ludin en Shireen Veira van RSM/Erasmusuniversiteit.. Mannen winkelen anders
Er gebeurt veel op het terein van online en offline verkopen. Enkele significante ontwikkelingen zijn een duidelijke indicatie van de toekomst. analyse retail october 2013
Philips realiseerde een interactief lichtgordijn met geluid!, Greenlabel deed de groenvoorziening. Zie video
Op 18 oktober werd de 1e fase van Veghel bruist geopend. Hierbij de uitzending van eenvandaag (TV) uitzending
Op zondag 18 augustus een interview bij Omroep Gelderland: luisteren kan nog Op woensdag 21 augustus bij BNR, de grote klanten show: hierbij de link
Analyse naar aanleiding van het persbericht dat de Bijenkorf filialen gaat sluiten, maar meteen 200 miljoen gaat investeren in het nieuwe retailconcept. De Bijenkorf
Macintosh zit in de problemen. Een verdere sanering is nodig. Halforts werd maar verkocht aan het management voor 1 euro omdat er geen koper te
Door grote inspanning van de ondernemers wordt de croinjestraat weer toegankelijk voor auto’s. De afsluiting zal alleen nog gelden voor het weekend maar daar kan
Op 6 juni 2013 was de klantenbijeenkomst van measuremail. Communicatie is de basis van het leven en zeker de basis voor loyaliteit. Wat betekent dan
Waarom worden er steeds meer retailparken gebouwd terwijl de klanten steeds minder in de winkels besteden? Waarom wil een gemeente zijn problemen verschuiven naar buurgemeenten
In Nieuwsuur over de CBS cijfers en de consequenties voor retail. zie video
Zullen de ziekhuizen de malls redden? De Malls lopen leeg, staan leeg. 1:3 zal de komende 5 jaar sluiten terwijl verzorgingstehuizen en ziekenhuizen bloeien. Ligt
Flexibele inzet van arbeidskrachten is noodzakelijk om tijdens piekuren te voldoen aan de vraag van klanten. Maar dit leidt ook tot onzekerheid voor de werknemers.
Geheel in lijn met visies op de winkel van de toekomst, klein, leuk en met internet als basis, heeft ook Burberry zijn nieuwste winkel geopend
Amerikaanse retailers en shopping malls hebben dezelfde problemen als in Nederland en zoeken soortgelijke oplossingen als beschreven in “Red de winkel”. 15% van de Amerikaanse
Gemeentes hebben miljoenen grond gekocht voor toekomstige bouw van huizen en winkelcentra, alleen is daar geen behoefte meer aan. Winkelcentra worden er toch door heen
Emerce schreef op 25 januari de navolgende recensie: lees bericht
De video’s die horen bij de QR codes van het boek Red de winkel staan nu live bij Youtube. zie videos
Op 23 januari groot artikel in NRC over “wek de winkelstraat”, NRC winkelstraat2
Tijdens de tweede dag van de Webwinkel Vakdagen,24 januari, presenteer ik mijn nieuwste boek “Red de winkel, zo kan het niet langer”. Het eerste exemplaar
In management en literatuur staat reeds een recensie van het boek “Red de winkel, zo kan het niet langer”. Tevens ook nog vorige recensies! Gelukkig
Tot 15 januari (publicatiedatum) 15% korting op het nieuwe boek Red de winkel, zo kan het niet langer≥ Een visie op de nieuwe retailstructuur, de
Door een besluit van de rechter inzake een nieuw te bouwen winkelcentrum in Emmeloord is het mogelijk om dit succesvol aan te vechten. Hulde, er
De week voor Sinterklaas leek een mooi verkoopweek, maar de resultaten in de winkelstraten vielen tegen. Internet scoorde weer boven verwachting met een plus van
Op 4 december 2012 heeft Corio haar visie gegeven op winkelvastgoed. Een heldere visie waarbij de klant/koper centraal staat! Het gaat om “favourite places”, lokaal
In blad retail-Detail (België) verscheen bijgaand artikel op basis van een interview. Dit artikel is bedoeld als opwarmertje voor de lezing in Kortrijk op 5
Kortingen lijken goed voor de klanten, maar het is slechts korte termijn gewin. Op langere termijn gaat dit ten kosten van de winkelier (ook online!),
Natuurlijk er zijn positieve signalen! Black friday was minder dan vorig jaar, maar ook anders. Veel gezinnen die lekker gingen winkelen. Ook voor Nederland zijn
De smartphone en tablet zorgt ervoor dat je altijd overal toegang hebt tot internet. De retail moet daarom de smartphone niet zien als vijand (showrooming),
Volgend jaar opent het grootste winkelcentrum in West-Europa haar deuren, 120 winkels in het hartje van Leeds. Lees de analyse waarom dit een succes zal
De financial Times berichtte over de verschillen tussen Carrefour, Tesco en Metro. De problemen zijn vergelijkbaar maar het Duitse Metro weigert om in te spelen
De meningen zijn verdeeld over ophaalpunten voor online bestellingen. Ik geloof meer in de veranderingen in logistiek:” same day delivery”, soms zelfs binnen 1 uur
Het is duidelijk dat de webshops een deel van de winkelomzet overneemt. Maar hoeveel, welke branches en wat is de consequentie voor supermarkten. Op basis
Er is een ontwikkeling van body scans in de winkel die ook thuis kunnen worden toegepast. Online kopers kunnen op die manier altijd de juiste
Ook in september 2012 is er nog niet sprake van een positieve ontwikkeling, integendeel. Stagnerende omzetten en dalende marges leiden tot een afname van de