Bouwt Alibaba aan een nieuw retailconcept?
Alibaba wil in Brazilie on line en offline retailing integreren. Een online retailer samen met een grote offline retailketen. Alibaba gaat samenwerking aan met Bailian
Alibaba wil in Brazilie on line en offline retailing integreren. Een online retailer samen met een grote offline retailketen. Alibaba gaat samenwerking aan met Bailian
Lees de analyse over Valentijnsdag: Blokker in de problemen,Phonehouse failliet, Intertoys verliest van franchisenemers en Bruna ziet het einde naderen. lees analyse
Het Blokker concern is nog steeds in zwaar weer. Tegenvallende resultaten, onenigheid over de strategie en morrende aandeelhouders. Het is zoeken naar de juiste strategie.
Appie today is het communicatie platform van Albert Heijn. Hiermede spelen ze in op de laatste ontwikkelingen, waarbij er sprake is van interactieve multi-dimensionale platformen.
Er komt weer beweging in het winkelvastgoed. In 2016 daalden de gemiddelde huren met 4.2%, terwijl de huren in slechts 17 straten stegen. De verwachtingen
In de telegraaf van zaterdag 7 januari de visie van Ronald van Zetten. Ook hij ziet grote veranderingen; krimpen op pappen en nat houden is
Action gaat ook duurder artikelen verkopen en haar permanente assortiment uitbreiden. Het wordt weer dringen in het middensegment met internet aanbieders, Blokker, Hema en straks
De provincie wil geen FOC in Assen terwijl de inwoners en gemeenteraad dit wel willen. Inwoners zullen juist in Groningen, Zwolle, Bataviastad en op internet
Een confronterend bericht in The Economist over de Engelse retail. Online gaat 50% groeien en leidt o.a. tot groot banenverlies in de retail (33%). Maar
Er wordt veel geklaagd over de kortingen in de winkel. Soms wordt er een pleidooi gehouden om de opruiming alleen in een beperkte tijd toe
Zalando groeit door, meer klanten, meer markten, meer producten en meer winst. Zalando kan gezien worden als een disrupter in mode- en schoenenverkoop en richt
Ruim 50.000 specifieke internetbedrijven zorgen voor 8% van de omzet van het Nederlandse bedrijfsleven. Daarnaast zijn deze bedrijven goed voor 345.000 banen. Lees het artikel
Op 25 september 2016 zond VPRO het programma “tegenlicht” uit. Een documentaire over het online clickgedrag en de mogelijkheden voor aanbieders. Deze uitzending laat duidelijk
Wordt er wel rekening gehouden met de impact van internet en andere veranderingen of gaat de miljoenennota alleen maar uit van bestaande structuren? Pappen en
Webverkopen groeine spectaculair, 25% in Q2 lees artikel consument-zoekt-heil-op-web-na-sluiten-winkels-het-financieele-dagblad
Amazon gaat nu ook de Nederlandse markt bewerken. Levering nog vanuit Duitsland, maar dit is pas de eerste stap. Wie moeten zich zorgen maken? Lees
Dit artikel is gebaseerd op het artikel in de Daily Telegraph: 10 technology innovations that will change your business. Afwachten is echt geen optie meer.
Modewinkels veranderen hun “concept” om aantrekkelijk te blijven voor klanten. Buitenlandse aanbieders, integratie met technologie en ook het “one-brand store” principe zijn typerend voor de
Kees Schafrat past zijn winkels aan bij het nieuwe koopgedrag. Emotie versus ratio. Lees de analyse.Boekhandelaar kiest voor ‘aanval als beste verdediging’ Het Financieele Dagblad
Vijf redenen voor het succes van Zalando. Waarom is webwinkel Zalando zo succesvol? – Elsevier.nl
Zalando laat mooie winstcijfers en groeicijfers zien. De onderliggende factoren zijn duidelijk. Zalando is steeds meer een bedreiging voor de mode retailers online en in
Brexit kan leiden tot meer werkgelegenheid in de logistieke sector. Internetbestellingen worden in Nederland afgehandeld. Ook Amerikaanse internetbedrijven zullen nu veel eerder Nederland gaan zien
Amazon groeit nog steeds hard en loopt in op Wal-Mart. Wal-Mart probeert het gat te dichten met nog meer technologie, online en vooral in winkels.
Op 20 juni wordt een bijeenkomst gehouden bij de ErasmusUniversiteit in Rotterdam waarbij gediscussieerd wordt over het belang van betaald of gratis parkeren. Dr Guilina
De rechter heeft geoordeeld dat de overname van winkelketen Purdey door O&C investements nadat ING de kredietkraan had dichtgedraaid onrechtmatig is. Gesprekken met nieuwe overname
Blokker heeft een duidelijke visie op de toekomst en past haar winkels- en internet concept hierop aan. Lees de analyse Blokker is niet dood
In het boek “The fourth industrial revolution” laat Klaus Schwab zien wat de gevolgen zijn van internet op ons leven, privé en zakelijk. Een fascinerende
VanHaren heeft de webwinkelpublieksprijs gewonnen in de categorie schoenen, maar zou ook een goede kandidaat geweest zijn voor de multichannel award (gewonnen door debijenkorf.nl). Opmerkelijk
Op 28 december 2012 ging Woolworths failliet in Engeland. 30.000 werknemers verloren hun baan, ruim 800 winkels werden gesloten. Zijn deze ervaringen niet een duidelijk
GFK analyseert op wekelijkse basis de ontwikkelingen in de “retail” voor niet dagelijkse aankopen. De trend is duidelijk, winkelomzetten dalen, online verkopen nemen nog steeds
Winkelcentrum Leidsehagen wordt voor 200 miljoen verbouwd en wordt daarna een modern toonaangevend winkelcentrum. Natuurlijk heeft dit effect op alle winkels in een wijde omgeving,
En weer is er veel discussie over parkeerkosten. Voorstanders wijzen op de milieu aspecten en het toenemende auto aanbod met een noodzaak voor regulering. Gemeenten
Tijdens een veranderingsproces, zoals nu, is stimuleren beter dan verbieden. Stimuleren van gewenst koopgedrag en stimuleren van verandering door de retail is noodzakelijk. Stimuleren is
Het gevecht om V&D en de winkelpanden. Curatoren van het failliete V&D praten exclusief met Cool Investments over de overname, een zo genaamde activa overname.
In mijn boek “Kijken Kijken Anders Kopen” ben ik ingegaan op de impact van het nieuwe koopgedrag van klanten op winkelgebieden en binnensteden. De sfeer
De laatste week van december was bijltjesweek in de retail. Omzetten vielen tegen en klanten kochten massaal op internet. Winkeleigenaren, die niet op tijd in
Zijn de huidige problemen van de winkels en winkelcentra niet een noodklok die vraagt om verandering? Is het niet noodzakelijk dat alle belanghebbenden: winkels, gemeente,
De x_generatie is geboren tussen ongeveer 1960 en 1980 en dreigt nu de boot te missen door de technologie en het andere gedrag van latere
Overleeft de supply chain cloud computing, FOC’s of platformen? Kijk naar mijn videoblog of kom op 8 december naar de Oracle Summit
De gehele detailhandel heeft laatste paar jaren 7% omzet verloren, maar de winkeloppervlakte is met 13% gestegen. Zo kan het niet langer, winkelstraten laten steeds
5 giganten domineren internet, empoweren business, en hebben uitzonderlijke toegevoegde waarde dat reflecteert in ongekende winsstijgtingen. Mobiele toepassingen, platformen, cloudcomputing en reklames via Apps en
Van Bommel gaat direct verkopen aan consumenten. Een noodsprong? Een signaal dat de schoenenspeciaalzaak geen toegevoegde waarde heeft? In ieder geval een besluit zonder vooroverleg
Op 21 oktober was ik te gast bij Wakker Nederland. Zie hier de uitzending. Deel 2 en 4
Retailers zijn het zat om steeds te wachten op hun geld. Omzetten van het weekend (vrijdag tot zondag) worden pas op maandag op de rekening
Een volledig geautomatiseerd distributiecentrum voor ecommerce bestellingen is uniek in de wereld. De snelle levertijd is dat ook. Een half uur tussen bestelling en gereed
Enkele jaren geleden heeft de Bijenkorf bewust gekozen voor een “rijkere”doelgroep. Een doelgroep die houdt van exclusieve merken, winkelbeleving, een een luxere levensstijl. In eerste
De miljoenennota was een goed nieuwsshow zonder acht te slaan op de bedreigingen en veranderingen.Consumenten hebben steeds meer de regie in eigen hand genomen en
In het tweede kwartaal 2015 gaven belgen bijna 2 miljard uit aan internetaankopen, dit was 14% van alle bestedingen in België.De grote groei in online
Najaarsstormen hadden Nederland in hun greep, maar dat was ook met de retail het geval. V&D ontvouwt nog steeds niet een strategie om de klanten
De zelfsturende auto zal de wereld veranderen. Google, Apple en Uber zijn al druk met testrijden, maar ook de bestaande autofabrikanten slijpen de messen. De