eXQuo Consultancy is een strategisch adviesbureau op het gebied van de toepassing van Informatietechnologie binnen marketing. Hierbij is de toepassing van internet een belangrijk aandachtsgebied. Bij de advisering wordt uitgegaan van de gewenste relatie met de klant. De klant moet je dus kennen (profileren) en ook het gedrag van de klant moet bekend zijn (worden). Op deze basis kan een klantgerichte strategie gedefinieerd worden (Customer Relationship Management). Onderwerpen die dan van belang kunnen zijn betreffen bijvoorbeeld, directe communicatie, internet en websites, analyses en segmentatie. Maar juist deze klantgerichte benadering vraagt ook een toetsing van de organisatie (vorm en structuur), van het business model en wellicht van de aansturing van commerciële processen. Vandaar dat er vanuit een strategische optiek wordt gewerkt. Door juist internet als integraal onderdeel te betrekken kan er een totaalbeeld ontstaan van de klant en van de marketingstrategie. In het verleden zijn bijvoorbeeld strategieën ontwikkeld voor KLM (Flying Dutchman), KPN (internet strategie), SNS Bank (call centra), Aegon (internet strategie). In de Retail bijvoorbeeld voor EDAH supermarkten, Coop, Scheer&Foppen en diverse webwinkels zoals Kleertjes.com, Bobshop en Wehkamp.nl.