Koopstromen geven een onthutsend beeld van de toekomst

De koopstroomanalyse van I&O Research, zoals deze gehouden is in Oost-Nederland geeft een duidelijke oorzaak van de huidige problemen bij winkels. Internetverkopen nemen snel toe en klanten kopen daarnaast bij voorkeur in grotere plaatsen of grotere winkelcentra. Een totale leegstand dreigt voor plaatsen tot 50.000 inwoners. Een supermarkt met enkele winkels voor dagelijkse boodschappen is […]

Lees verder

De zomer van 2015

Een dynamische zomer, van de “bail-out” van Griekenland tot de overname van Wehkamp. Lees de analyse van ontwikkelingen. ontwikkelingen-zomer-2015 Bronnen: detailhandelsverkopen Wehkamp Mister Spex Picnic Maaltijdbox afschaffen parkeergeld Impact zelfsturende auto’s Nieuwe ontwikkelingen internet

Lees verder

Dromen zijn bedrog

Gaat het nu echt goed in de detailhandels of gaat het vooral goed bij de internetverkopen? Waarom kopen wij anders, is dat vanwege de recessie of zijn het juist andere oorzaken? Lees de blog over dit onderwerp. Dromen zijn bedrog

Lees verder

Veel response op initiatief: december gratis parkeermaand

Veel response via de Telegraaf en Twitter op de suggestie om december gratis parkeermaand te maken. Vooral voor kleinere en middelgrote gemeentes een goede ruggensteun voor winkels! Alleen klagen enkele gemeenten en belangenorganisaties van gemeenten over inkomstenderving voor de gemeenten (zonder in te gaan op de negatieve effecten voor winkels en dec leefbaarheid van centra). […]

Lees verder