Een middag lopen door Amsterdam met Retail Visie

Een middag lopen door Amsterdam met Rupert Parker Brady van Retail Visie leidde tot een mooi artikel in het decembernummer van Retail Visie. Kijken naar de winkels op de Beethovenstraat, Cornelis Schuyt en tenslotte de PC Hooftstaat. wat een verschil, wat de ene straat goed doet (beethovenstraat) en de ander laat afweten (PC Hooft).  Retail visie dec 2012 deel 1  Retail Visie dec 2012 deel 2 en Retail Visie dec 2012 deel 3

Book emarketing is published

The English version of the book eMarketing is published by Routledge. This book is in the Dutch version widely used on Academic level and for professional eMarketing studies like for the NIMA exams of  the Dutch Institute of Marketing. A comprehensive studybook about the evolution of marketing, Information Technology and Internet, the impact of internet and IT on marketing and future developments.

Het einde van winkels?

Het einde van winkels?

Best verkopende boek bij managementboek.nl
Is het winkeltijdperk ten einde, ondergegaan aan internet en het nieuwe klanten gedrag? In dit boek wordt op deze interessante vraag ingegaan. Als winkels niet veranderen is een plaats in het Openluchtmuseum het hoogst haalbare in de toekomst. Maar er zijn echt wel kansen. Er moet meer worden samengewerkt, met andere winkeliers maar ook met leveranciers en onroerend goed aanbieders. Gezamenlijk moet gekeken worden naar de kansen, naar de mogelijkheden om aantrekkelijk te zijn voor klanten. Er is een behoefte aan nieuwe business modellen, met wederzijdse verantwoordelijkheden. Winsten alleen op basis van transacties is geen houdbaar model meer, er is behoefte aan verantwoordelijkheid, wederzijds belang en -afhankelijkheid en risicodeling.Natuurlijk de recessie is niet goed voor de retail, ook internet kan een bedreiging zijn, maar misschien is de grootste bedreiging wel de retailer zelf. Niet gefocust op klanten en niet bereid om open te staan voor veranderingen. Het boek is het best verkopende boek bij Managementboek.nl en overall staat het 2 achter de coaching kalender. Bij managementenliteratuur staat het boek op de 1ste plaats in de top 10!

Zie recensie:

Bestel NU
Lees ook de visies van Wehkamp.nl, Miele, Electrolux, Scheer&Foppen, Tom Coronel e.a.

Het nieuwe winkelen

Het nieuwe winkelen

Eind 2009 werd het boek het nieuwe winkelen gepubliceerd. In dit boek werd het nieuwe koopgedrag geanalyseerd en werd ingegaan op de consequentie hiervan. Niet langer werd een keuze gemaakt in de winkel, maar ‘s avonds lekker thuis op de bank. Op dat moment wordt ook gekozen of het product in de winkel gekocht zal worden of maar meteen bij een webshop. De klanten hebben opeens keuze waar ze kopen en zijn ook beter geïnformeerd over producten die ze kopen en welke prijs reëel is. Een totaal ander koopgedrag dan enkele jaren geleden. Dit boek werd geschreven vanuit de visie van de klant. De opvolger van dit boek is “het einde van winkels” wat juist ingaan op de consequenties van de bestaande retail. zie ook de website, of bestel

Pagina 2 van 3123