VanHaren groeit ook bij tegenwind

VanHaren heeft de webwinkelpublieksprijs gewonnen in de categorie schoenen, maar zou ook een goede kandidaat geweest zijn voor de multichannel award (gewonnen door debijenkorf.nl). Opmerkelijk dat vanHaren zo succesvol is in een markt waar veel concurrenten omvallen. Denk maar aan Manfield, Dolcis, Schoenenreus en veel kleine zelfstandigen. De curatoren hebben aan het bestuur van Macintosh […]

Lees verder

Leidsehagen winkelcentrum indicatie voor de toekomst

Winkelcentrum Leidsehagen wordt voor 200 miljoen verbouwd en wordt daarna een modern toonaangevend winkelcentrum. Natuurlijk heeft dit effect op alle winkels in een wijde omgeving, maar dat is ook een kans. Inspelen op deze verandering, opnieuw kijken hoe centra onderscheidend, authentiek en aantrekkelijk kunnen zijn. Mee profiteren van de grote bezoekersstroom. Het zal niet meevallen, […]

Lees verder

Het gaat niet om gratis parkeren, maar om leefbare binnensteden

En weer is er veel discussie over parkeerkosten. Voorstanders wijzen op de milieu aspecten en het toenemende auto aanbod met een noodzaak voor regulering. Gemeenten wijzen op begrotingsconsequenties als de parkeeropbrengsten wegvallen. Maar hier gelden politieke keuzen als basis. Meer auto aanbod betekent ook meer bezoekers voor winkels. Maar dan moet het winkelgebied wel leuk […]

Lees verder

Het gevecht om V&D en het vastgoed

Het gevecht om V&D en de winkelpanden. Curatoren van het failliete V&D praten exclusief met Cool Investments over de overname, een zo genaamde activa overname. Hierbij kan Cool Investments de oude organisatie overnemen zonder de schulden, maar wel met de activa: structuur, collectie en logistiek. Hierdoor kan de oude V&D organisatie blijven bestaan en schuldenvrij […]

Lees verder

Gemiddelden geven een vertekend beeld

Gemiddelden zijn geen goede indicatie. Het betekent alleen dat er evenveel positieve afwijkingen zijn dan negatieve afwijkingen. Hierdoor is een gemiddelde een verkeerde indicatie van ontwikkelingen. Een verdere analyse van onderzoeken is noodzakelijk. Dan komt er een ander beeld naar voren over de ontwikkelingen in de retail en de impact van het nieuwe koopgedrag. Door […]

Lees verder