RTL7, wandeling door Hilversum

Zondag 10 maart zend RTL7 in het programma Business Channel (11.55 uur) een special over winkels uit. Al wandelend door Hilversum worden de winkels bekeken en worden er vragen gesteld over mijn visie op winkels. Het programma wordt herhaald op RTLZ op 12, 13 en 14 maart

The customer journey

Hoe verkoopt tegenwoordig het koopproces van klanten, consumenten en bedrijven, en welke rol speelt data en nieuwe media? Big data, cloud diensten en mobile devices zijn nieuwe toepassingen om klanten beter te kunnen volgen en te helpen. Dit is de basis voor toekomstig koopgedrag. Wat moet een marketing manager of sales manager doen en hoe moeten de mogelijkheden vertaald worden naar oplossingen voor IT en voor klanten? Een actueel en boeiend onderwerp waar dit, gratis, seminar overgaat. Naast een lezing van mijzelf ook de visie van GFK Retail&Technology over de huidige veranderingen in marketing en een lezing van Information Builders over technische mogelijkheden. Lees meer over dit seminar

Boekpresentatie en uitreiking

Boekpresentatie en uitreiking

Tijdens de tweede dag van de Webwinkel Vakdagen,24 januari, presenteer ik mijn nieuwste boek “Red de winkel, zo kan het niet langer”. Het eerste exemplaar zal worden aangeboden aan Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. De bijeenkomst is van 12.00 tot 12.45 in Utrecht

Het gaat niet goed met de Nederlandse retail. Omzetten stagneren en marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met meer dan 10% stijgen per jaar. Toch is er wel toekomst voor winkels, maar hetzelfde blijven doen en dan hopen dat het vanzelf beter wordt is een utopie! Internet zal de basis worden van de retail, voor webshops maar ook voor winkels! We zijn bezig met een herstructurering van de hele retail. Dit heeft impact op winkelgebieden, winkels maar ook op de relatie met fabrikanten, gemeentes en logistieke partners! Internet wordt het koopplatform van de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken.
Gratis boek voor bezoekers lezing De bezoekers van de lezing krijgen een exemplaar ter waarde van €32,50 cadeau*!

Over “Red de winkel”

In het boek “Het einde van winkels?” (2011) beschreef ik de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten. Ik voorspelde een shake out in de winkelstraten waarbij 1:4 of misschien wel 1:3 winkels zullen sluiten. De ontwikkelingen van de laatste maanden laten inderdaad deze ontwikkeling zien. In dit nieuwe boek laat ik zien dat er binnen de retail een totaal nieuwe structuur nodig is om te overleven, internet is de basis van deze nieuwe structuur. Het boek bevat praktische handvatten, tips en cases waarmee ondernemers, gemeenten en vastgoedexploitanten het nieuwe retaillandschap kunnen vormgeven.

Hoewel het internet nu vooral als bedreiging wordt gezien, benadrukt ik dat winkels juist een significant voordeel hebben. Hoe deze voordelen optimaal kunnen worden benut, wordt uitgebreid beschreven in dit boek; de redding van winkels is nabij!
Hoe kan een winkelier het hoofd boven water houden?
Donderdag 24 januari 2013: 12:00 – 12:30, Keynote B
Cor Molenaar, Buitengewoon Hoogleraar at RSM ErasmusUniversiteit
Het boek is ook gewoon te koop bij de boekhandel en op internet.

*Zolang de voorraad strekt