Het nieuwe winkelen

Het nieuwe winkelen

Eind 2009 werd het boek het nieuwe winkelen gepubliceerd. In dit boek werd het nieuwe koopgedrag geanalyseerd en werd ingegaan op de consequentie hiervan. Niet langer werd een keuze gemaakt in de winkel, maar ‘s avonds lekker thuis op de bank. Op dat moment wordt ook gekozen of het product in de winkel gekocht zal worden of maar meteen bij een webshop. De klanten hebben opeens keuze waar ze kopen en zijn ook beter geïnformeerd over producten die ze kopen en welke prijs reëel is. Een totaal ander koopgedrag dan enkele jaren geleden. Dit boek werd geschreven vanuit de visie van de klant. De opvolger van dit boek is “het einde van winkels” wat juist ingaan op de consequenties van de bestaande retail. zie ook de website, of bestel

eMarketing

eMarketing

eMarketing, studieboek.
eMarketing (2010) is een studieboek voor HBO en academisch onderwijs. Dit is ook het basisboek voor het NIMA diploma eMarketing. Het boek beschrijft de ontwikkelingen van marketing, informatie technologie en internet en hoe deze ontwikkelingen nu integreren. De veranderingen in het menselijk gedrag en bij bedrijven leiden tot structurele veranderingen. Het marketingvak wordt anders door de toepassing van internet en IT. Wat zijn de kansen en mogelijkheden en hoe kun je een succesvolle marketingstrategie voeren. Dit boek is uitgegeven  door Uitgeverij Noordhoff. Binnenkort zal ook de Engelse editie verschijnen speciaal voor het academisch onderwijs bij Routledge in Londen. Zie hier voor aanvullende productinformatie en bestelmogelijkheid

Shopping 3.0

Shopping 3.0

Shopping 3.0 (2010)
Shopping 3.0 is de aangepaste en bewerkte Engelse editie van het nieuwe winkelen. De conclusies van  het boek “het nieuwe winkelen” zijn onderzocht op het Engelse koopgedrag en op de Engelse retail en webwinkels. Hierbij werd bijvoorbeeld geconstateerd dat “click&Collect” al enkele jaren door John Lewis werd gebruikt om internet aankopen in de winkel op te halen. Pas recentelijk wordt deze service ook in Nederland meer toegepast. Zo leidde het onderzoek tot nieuwe inzichten en nieuwe mogelijkheden. De Engelse retail loopt net iets voor op Nederland. Nadere informatie en bestelmogelijkheid

Pagina 3 van 3123