Deel 2: welke boeken moet ik meenemen op vakantie

De boeken uit deel 1 beschreven vooral de ontwikkelingen van platformen, de boeken in deel 2 gaan meer over de veranderingen, visie en impact. Wat gebeurt er en wat gaat er gebeuren? Wat betekent dit voor concurrentieverhoudingen en de strijd om het klantenbudget. Deel 3 zal meer gaan over de retail. Iedere keer enkele boeken […]

Lees verder

Samenvatting: De kracht van platformstrategie.

Op 17 mei wordt het eerste exemplaar van het boek De kracht van platformstrategie: het is buigen of barsten uitgereikt aan Ronald van Zetten (Frendz) en Kenneth Fontijn Directeur Benelux van Zalando. Het boek is te koop via de normale online en fysieke boekhandelaren. Hierbij een korte samenvatting: samenvatting De kracht van Platformstrategie

Lees verder

Bol.com verscherpt de concurrentiestrijd

Bol.com voert gratis thuislevering in voor aankopen onder de 20.00, daarnaast vergroot het ook haar marktplaats voor (web)winkels. Nu al verkopen 16.000 winkels via de Bolplaza en dit aantal zal flink worden vergroot. Hiermede wordt de concurrentie met de winkelstraat vergroot, en dit is nog maar het begin van de disruptie door de platformstrategie (Daniel […]

Lees verder

Pagina 3 van 1912345...10...Minst recente »