Onderzoeken tonen aan, de strijd in retail is pas begonnen

De strijd in retail is pas begonnen. verschillende onderzoeken van CBS, Thuiswinkel.org ABN-AMRO en bijvoorbeeld PWC laten een duidelijke trend zien. internetverkopen zullen nog sterk stijgen, maar ook internationale ontwikkelingen zullen een grote invloed krijgen op het aanbod in Nederland en het gedrag van klanten. Ik heb de rapporten en ontwikkelingen eens kort samengevat in […]

Lees verder

Marketing van het boek “Het einde van winkels” 2

Van 1 juli tot publicatie Begin juli, tijdens mijn vakantie, kwamen de drukproeven. Gelukkig het viel mee. Een redactrice had de tekst doorgenomen en opmerkingen gemaakt. Tijdens mijn vakantie in Spanje was de ochtend gereserveerd voor de drukproeven. Niet alleen “het einde van winkels”, maar gelijktijdig ontving ik de drukproeven van de Engelse versie van […]

Lees verder

Technologie wordt steeds persoonlijker

De personal computer is aan het einde van zijn levenscyclus, maar automatisering (ICT) is belangrijker dan ooit. Micro processoren komen nu in vrijwel alle producten voor en de RFID chip wordt steeds vaker gebruikt op verpakkingen. De mens wil in controle zijn en is daardoor ook zelf traceerbaar en controleerbaar. Smartphones en tablet computers zorgen […]

Lees verder

MOLBLOG over het einde van winkels

Op 23 augustus publiceerde MOLBLOG een blog over het einde van winkels. De blog was gebaseerd op een interview dat ik had met de auteur van de blog. Binnen 1 dag was de blog al 5.000 keer gelezen! MOLBLOG Ken je de definitie van waanzin? : Hetzelfde blijven doen en daar andere resultaten van verwachten. […]

Lees verder

Pagina 16 van 16« Meest recente...1213141516